lördag 5 juli 2014

Resfeber eller reslust?!

Då är det dags att ge sig av. Om några timmar går tåget mot Kastrup och en halvtimme innan midnatt lyfter vi med destination Heraklion på Kreta! Det här med att resa är ju livet egentligen - ja, hela livet är ju en enda spännande resa - men det finns några undringar....

Varför ska det vara så svårt att först bestämma sig för att resa (om man har råd alltså). Se förra inlägget. Varför ligger det massor av förberedelser på min lott men väldigt få på makens? Han gillar att fixa biljetter och hitta boende, medan jag får göra allt praktiskt inklusive köpa nya badbyxor till honom. Varför måste jag bry mig om hur det ser ut hemma när jag lämnar? Varför vill jag att all tvätt är tvättad, att huset är hyfsat i ordning, att trädgården och växterna fått omsorg, att hunden har tillräckligt med mat, att frysen är fylld osv. Självpåtaget ansvar kanske - eller kontrollbehov? Vet inte säkert.

Just nu i denna stund har jag koll på läget. Väskorna är i princip färdigpackade. Ungarna har fått diverse uppgifter de ska göra under vår frånvaro och husvakt/hundvakt är fixad. Känns som om jag kan släppa taget och bara se fram emot några sköna semesterveckor i solen!

Följ gärna med på vår resa - jag ska försöka blogga så ofta det går.




Foto: E-M Olsson augusti 2013©

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar