lördag 25 juli 2015

Ny vecka och nya möjligheter - trodde jag....

Måndag 20 juli –
Backlash efter tio dagars positiv utveckling fysiskt och psykiskt.


Man kastar sig huvudstupa in i en ny dag och tror den ska bli minst lika bra som den förra. Vi hade i alla fall haft en bra kväll och sovit gott under natten. Åt frukost som vanligt men något var annorlunda. Kunde inte sätta fingret på vad det var – inte ord heller för den delen. Började göra lite yoga men det gick inget vidare. Stelnat till igen kändes det som och övningarna gjorde mest ont. Upplevde mig helt slut. Ingen energi och ingen som helst lust till något. Mådde inte dåligt. Ingen feber eller magsjuka. Ingen huvudvärk eller annat.....



Hade ingen lust till sol eller bad. Ingen lust till nåt som helst egentligen. Kände bara en enorm trötthet som lamslog hela mig. Vad kunde detta nu vara? Gick nästan och väntade på att jag helt plötsligt skulle få ett njurstensanfall eller att tarmarna skulle rasa ihop trots att jag mått så bra ända sen vi kom ner till paradiset.  Kände mig lite yr och allmänt ur gängorna. Matlusten var lika med noll. Men fick äta lite ändå. Det fick bli pasta hemma på hotellet för jag ville verkligen inte gå tio steg i onödan.




Var så slut, att jag som aldrig sover middag, blev tvungen att sova en stund på eftermiddagen. Låg i skuggan vid poolen en stund. Det enda positiva denna sega dag var att jag inte hade ont någonstans. Inge värk i lederna ens. Gjorde alltså ingenting, skrev inte ens på Facebook denna måndag, men tror ingen saknade det eller mina blogginlägg.



Kanske någon som inte känner mig personligen tänker: ” Jaja, det blev väl lite mycket vin och alkohol igår i Chania”. Kan tänka mig att en viss typ av "dagenefter" kan kännas ungefär så här. Men jag vet faktiskt inte det, för jag har aldrig varit full i hela mitt långa liv. Och dricker nästan ingenting utom vatten, kaffe och enstaka glas öl och vin till mat. 


Efter viss övertalning lyckades maken locka med mig ut först vid 21-tiden på kvällen. Jag hade helst stannat ute på balkongen och bara suttit där och tittat på utsikten. Men han ville gärna ta en gyros och lovade att vi absolut inte skulle gå långt.. Det blev så klart en lång promenad och en stor portion mat trots att jag beställt half portion…



Så här mycket var över när jag ätit. Och det var verkligen ingen halv portion från början enligt mig.
Avskyr att kasta mat

Hemma igen tidigt och avslutade denna märkliga dag med en gammal Wallanderfilm där Rolf Lassgård spelade huvudrollen. Mördare utan ansikte” hette den och vi slogs av att nästan alla andra skådespelare pratade skånska. Vilken skillnad i trovärdighet egentligen mot de senaste mer actionfyllda filmerna fyllda av stockholmstalande ystadsbor och poliser. Inget ont om Krister Henriksson och alla andra men annorlunda helt klart.

Foto: E-M Olsson 2015-07-20©

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar