måndag 10 augusti 2015

Het dag med strand och ny kusinträff

Onsdag 29 juli -
Sista dagen på Folia. 


Ibland går tiden väldigt fort. Som de snart tre veckor vi tillbringat på underbara hotell Folia i Agia Marina. Men det har varit väldigt välgörande veckor. När jag kom hit hade jag svårt att gå utan smärtor i bäcken, lår eller höft. Kunde inte gå i trappor utan stöd. Musklerna darrade för minsta ansträngning. Kunde inte lyfta högerbenet mer än någon decimeter över golvet. Vaknade flera gånger per natt av värk eller behov av att gå på toa. Nu efter idog träning i att gå och simma, vattengymnastik och yoga är det mycket bättre. Är så tacksam. Rätt miljö, värme och vatten har varit bästa medicinen för kroppens återhämtning.

Sista dagen på västra Kreta ville vi passa på att tillbringa på stranden förstås. Vila, läsa, simma och bara slappna av är det jag behöver för att må bra. Äta lite och dricka mycket vatten är bra för mage och njurar. 





Det var en het dag med 34 grader, därför var det väldigt skönt att svalka sig och simma i havet. Och precis lika skönt att simma i den svala poolen på kvällen. Hemma på Folia vid 18-tiden. Pratade med mina ungar en lång stund. Fick nästa avbryta dem eftersom jag behövde göra mig klar inför kvällen. 





Vi skulle få besök av kusin Mats och hans Susanne. Tänk att vi fått till två träffar på bara en vecka. Vi får verkligen se till att bli bättre på att ses där hemma i fortsättningen! Vi började med att de fick se vår lägenhet, beundra utsikten och dricka en kall öl. Jag föredrog cider. 



Vid 21-tiden gick vi ner till ”fågelboet” för att äta middag. Vi valde bland Folias goda menyer. Anne och Stig anslöt lite senare. De var trötta efter stranden och ville börja packa ihop lite inför morgondagens flytt.











Efter maten flyttade vi ner till poolen och tog en drink. Vi hade lika trevligt som förra gången. Mycket skratt och prat. Tiden bara försvann. Vid 1-tiden sade vi på återseende och god natt. J




Foto: E-M Olsson 2015-07-29©

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar